Alde batetik, pasa den astean planteatutako hausnarketa bukatu ez baduzu, orain da momentua. Gogoratu sare sozialei begira jarri ginela marketingaren ikuspuntutik. Web-gune honetan bereziki Facebook-en marketing aplikazioei buruz hitz egiten dute.
Bestetik Facebook esperimentua bukatutzat emango dugu. Astebetez lagunak “biltzen” ibili zara. Kontaketa egiteko momentua ailegatu da. Zenbat lagun lortu dituzu? Nola? Zuzenean, lagunen lagunen bitartez, espontaneoki zugana jo dutelako… Zer nolako aplikazioak erabili dituzu? Profila, taldeak, kausak, marketplace, argazkiak, estekak…
Zure Facebook kontu faltsua itxi dezakezu dagoeneko. (Horretarako settings>deactivate account).
Esperimentuaren nondik norakoez hitz egiteko garaia da. Gure esperientzia honek zenbaiteraino jartzen ditu kolokan sare sozialen inguruko ideiak, hau da, beren indarra dagoeneko elkar ezagutzen duen jendearen arteko loturetan dagoela? Zer nolako zalantza etikoak sortzen dizkizute tresna berri hauek? Posible ikusten duzu interneteko sare sozialetan bakarrik oinarritutako marketing kanpainarik, hau da, medio nagusiagoetan (hots, telebistan) agertu gabe? Horrelakorik ezagutzen duzu?
Astebetez facebook sare sozial famatuan lagunak "biltzen" ibili ondoren, 86 lagun lortu ditut. Esperimentua hasi baino lehen bi gauza erabaki nituen lagun gehiago lortuko nituela pentsatuz. Batetik, erabiltzaile kopuru handiagatik, Madrilen zentratuko nintzen. Beraz, unibertsitate bezala Madrilgo konplutensea jarri nuen. Honetan, 500 erabiltzaile baino gehiago daude. Bestetik, mutilei arreta deituko zitzaiela pentsatuz Vanessa izena jarriko nuen. Honetaz aparte, beste web orrialde batetik hartutako neska polit baten argazkiak jarri nituen (4 argazki). Denok dakigun moduan, emakume itsusi eta lodi batekin ez ditugu ezagutzen ez ditugun lagun asko lortzen, gune hauetan fisikoa oso garrantzitsua baita. Argazki hauek jartzeaz aparte, nire profilan mutilagunik gabeko neska nintzela jarri nuen.

Hau eginda, Vanessaren unibertsitate (Madrilgo Komplutensea) berdinera joaten diren erabiltzaileei eskaerak egiten hasi nintzen. Banekien, ipinitako argazkiak direla eta, onartua izateko aukera gehiago izango nituela mutilekin neskekin baino. Mutilak, normalean, gogo handiz onartzen dituzte horrelako eskaerak. Horregatik, egin nituen eskaera guztietatik (100 inguru) ia gehienak (10 izan ezik) mutilei egin nituen. Eskaera hauetatik baietza eman dutenak kenduta, 3 pertsona ezezagunen eskaerak izan ditut. Eskaera egin duten pertsona hauek nire lagunen lagunak dira.
Argi ikusten denez, esperimentu honek sare sozialen ideia hauek (beren indarra elkar ezagutzen duten jendearen arteko loturetan dagoela) kolokan jartzen ditu, ez baititugu gune hauetan lagun ezagunak izan behar lagun kopuru handia lortzeko. Beraz, sare sozial hauek ez dute balio bakarrik elkar ezagutzen duten pertsonak lotzeko, baizik eta elkar ezagutzen ez duten pertsonak ezagutzeko eta harremanak elkarrekin mantentzeko.
Nire ustez, posible izan daiteke interneteko sare sozial hauetan bakarrik oinarritutako marketing kanpaina bat egitea. Sare sozial hauetan urte, sexu, leku... desberdinetako jendea pilatzen da eta ikusi dugunez, pertsona guzti hauen artean mezuak zabaltzeko erraztasuna agerikoa da.
No hay comentarios:
Publicar un comentario