viernes, 6 de marzo de 2009

3. ariketa: Sare sozialen eraginkortasuna

1. zatia: gogoeta

Sare sozialen erabiltzaile zarela jakintzat emanda, gogoeta eskatzen dizut. Marketing ekintza baten parte sentitu izan zara honelako tresna baten bitartez? Hala bada, zein? Ez bada hala, zergatik? Zuk uko egin duzulako edo inoiz aukera hori suertatu ez zaizulako? Burger King-en kasuan bezala, horrelako ekintzen hazkundea aurreikusi daiteke? Edo moda kontua da eta ez da urrunera ailegatuko? Non ikusten duzu sare sozialen abantailarik handiena marketing ikuspuntutik? Eta mugarik argiena?

Ez naiz inoiz sare sozial baten bitartez marketing ekintza baten parte sentitu. Hala ere, egia da, horrelako aukerarik ez zaidala inoiz suertatu. Burger King-en adibide hau ez du zertan ekintza hauen hazkuntza aurreikusten. Nire ustez, moda kontua da.

Marketing ikuspuntutik, sare sozialen abantailarik handiena merkeak direla da. Hauetan kontu bat egitea ez du diruaren aldetik ezer suposatzen, doain baita. Sare sozialen beste erabiltzaile batzuekin kontaktuan jartzea eta mezuak bidaltzea, baita ere, doain da. Hala ere, marketing-a egiteko sare sozial hauek erabiltzen dituzten enpresek kontu handiz ibili behar dira haien produktu eta zerbitzuen inguruko mezuak idatzi eta bidaltzerakoan. Gerta daiteke mezu hauek jasotako erabiltzaileak spam-a dela pentsatzea eta jaramonik ez egitea.

Beraz, sare sozial hauek marketing aldetik erabiltzeko tresna komenigarriak direla esan daiteke doain direlako. Hala ere, kontu handiz ibili behar dira haien benetako intentzioz jendeak ez konturatzeko eta. aldi berean, beren kontuen itxiera ez ikusteko.


2. zatia: esperimentua

Sare sozialak, definizioz, munduko pertsona guztiak konekatuta egon gaitezkeen ideian oinarrituta daude. Zuk lagun bat duzu, eta lagun honek beste lagun batekin konektatzen zaitu, eta hirugarren honek laugarren batekin… bukaera ez duen segida batean. Hala ere, izan daiteke “lehen” lagun horren beharra gabe ere sare birtual bat osatu ahal izatea. Erabiltzaile honek egin duen moduan, Facebook esperimentu bat proposatzera natorkizu. Profil faltsu bat sortuz astebetean zenbat “lagun” lortu ditzakezun probatu beharko duzu. Nola egin?

- Sortu profil faltsua: izena, datuak eta argazkia, zurekin zerikusirik ez dute izango. Benetako email helbide bat behar denez, email berri bat egin dezakezu ere. Profil interesgarri sortzea komeni da, noski.

- Has zaitez lagun eskaerak eginez. Hori egiteko dagoeneko ezagutzen dituzuenengana jo dezakezu (zure benetako identitatea errebelatu gabe, noski), bilatzailean jendea bilatu dezakezu, talde desberdinetako partaideei eskaerak bidali ahal dizkiezu…

- Saia zaitez 100 eskaera egiten.

- Itxaron ezazu astebete, eta datorren ostiralean, honen inguruko hausnarketa bat eskatuko dizut.

- Esperimentua bukatuta, profila borratu dezakezu.

ZORTE ON!

No hay comentarios:

Publicar un comentario